HALE KHOB... HALE KHOB... .

HALE KHOB...

بيوگرافي تام هالند

تام هالند با نام توماس استنلي هالند در 1 ژوئن 1996 در كينگستون تيمز، لندن، انگلستان، يك هنرپيشه مشهور بريتانيايي است كه با استعداد باورنكردني و شخصيت جذاب خود قلب مخاطبان در سراسر جهان را تسخير كرده است. هالند به يكي از شناخته‌شده‌ترين بازيگران صنعت سرگرمي تبديل شده است و به خاطر نقش‌هايش در فيلم‌هاي پرفروش مورد تحسين قرار گرفته و به عنوان يكي از درخشان‌ترين ستاره‌هاي جوان هاليوود به شهرت رسيده است. زندگي نامه تام هالند از آغاز فروتنانه او در لندن تا رسيدن به شهرت، داستاني از استعداد، فداكاري و موفقيت است. براي مشاهده ليست سلبريتي هاي جوان معروف با ما همراه باشيد. 

اشتياق تام هالند به بازيگري از دوران جواني مشهود بود. او در خانواده‌اي با سابقه‌اي در صنعت سرگرمي متولد شد، زيرا پدرش، دومينيك هالند، يك كمدين و نويسنده ماهر است. آشنايي اوليه هالند با دنياي نمايش بيز باعث علاقه او به اجرا شد و او شروع به شركت در كلاس هاي رقص و بازيگري در يك مدرسه تئاتر محلي در لندن كرد. استعداد و فداكاري او به سرعت آشكار شد و خيلي زود توجه عوامل استعداديابي را به خود جلب كرد.

پيشرفت هالند در سال 2008 زماني كه او فقط 12 سال داشت به دست آمد. او پس از موفقيت در تست بازيگري براي نقش اصلي در توليد وست اند موزيكال "بيلي اليوت" انتخاب شد. «بيلي اليوت» نقشي بسيار پرمشقت است كه به مهارت هاي بازيگري، آواز و رقص استثنايي نياز دارد و نقش هالند از رقصنده جوان مشتاق چيزي غيرعادي نبود. بازي او باعث تحسين منتقدان و نامزدي جايزه معتبر لارنس اوليويه براي بهترين بازيگر مرد در يك موزيكال شد و او را به جوان ترين بازيگري تبديل كرد كه نامزد اين جايزه شده است.

پس از موفقيت او در "بيلي اليوت"، حرفه هالند به شكوفايي ادامه داد. او در چندين برنامه تلويزيوني بريتانيا ظاهر شد، از جمله «غيرممكن»، سريالي درام كه در آن نقش پسر ايوان مك گرگور و نائومي واتس را بازي كرد. اين فيلم بر اساس داستان واقعي مبارزه يك خانواده براي بقا در طول زلزله و سونامي اقيانوس هند در سال 2004 ساخته شده بود و هلند را به خاطر بازي قدرتمند خود به رسميت شناخت.

استعداد و تطبيق پذيري هالند به عنوان يك بازيگر خيلي زود توجه هاليوود را به خود جلب كرد و در سال 2015، او براي نقش شخصيت نمادين پيتر پاركر، معروف به مرد عنكبوتي، در دنياي سينمايي مارول (MCU) انتخاب شد. هالند اولين بار در نقش مرد عنكبوتي در «كاپيتان آمريكا: جنگ داخلي» ظاهر شد و در فيلم‌هاي مستقل خود، «مرد عنكبوتي: بازگشت به خانه» در سال 2017 و «مرد عنكبوتي: دور از خانه» در سال 2019 بازي كرد. اين ابرقهرمان محبوب به دليل اصالت و انرژي جواني اش به طور گسترده مورد تحسين قرار گرفت و او را به محبوبيت طرفداران در بين طرفداران مارول تبديل كرد.

هالند علاوه بر كارش در MCU، در فيلم هاي مطرح ديگري نيز ظاهر شده است. او در «شهر گمشده Z» (2016)، يك درام ماجراجويانه مورد تحسين منتقدان، در كنار بازيگراني مانند چارلي هانام و رابرت پتينسون بازي كرد. او همچنين در «دوليتل» (2020)، يك فيلم ماجراجويي فانتزي با بازيگران تمام ستاره، از جمله رابرت داوني جونيور و اما تامپسون ظاهر شد.

يكي از مهمترين دستاوردهاي هالند به عنوان بازيگر در سال 2020 با بازي در فيلم "گيلاس" به كارگرداني برادران روسو كه به خاطر كارشان در فيلم هاي مارول شناخته مي شوند، رقم خورد. «گيلاس» يك درام تلخ است كه داستان مرد جواني را روايت مي‌كند كه پس از خدمت سربازي به مواد مخدر معتاد مي‌شود. بازي هالند در اين فيلم يك انحراف از نقش هاي قبلي او بود و دامنه و تطبيق پذيري او را به عنوان يك بازيگر به نمايش گذاشت. بازي او از اين شخصيت پيچيده و مشكل، تحسين منتقدان را براي او به همراه داشت و شهرت او را به عنوان يك بازيگر با استعداد كه مي تواند در نقش هاي متنوع برتر باشد، مستحكم كرد.

تام هالند عليرغم موفقيت باورنكردني اش در سنين جواني، فروتن و متواضع باقي مي ماند. او غالباً خانواده و تربيت خود را به خاطر ثابت نگه داشتن و تمركز بر حرفه خود نسبت مي دهد. او به خاطر شخصيت صميمي و صميمي اش معروف است،


برچسب: بيوگرافي، زندگي نامه، اخبار هنرمندان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۴:۰۷ توسط:MAHSHID موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :