HALE KHOB... HALE KHOB... .

HALE KHOB...

بيوگرافي The Notorious B.I.G

The Notorious B.I.G با نام كريستوفر والاس يك خواننده رپ افسانه اي بود كه در اوايل دهه 1990 به شهرت رسيد. او در 21 مي 1972 در بروكلين، نيويورك به دنيا آمد. مادرش، ولتا والاس، معلم پيش دبستاني بود و پدرش، سلوين جورج لاتوره، يك جوشكار و سياستمدار بود كه بيشتر عمرش را غايب بود. والاس در محله اي خشن در بروكلين بزرگ شد و در سنين جواني در معرض مواد مخدر و خشونت قرار گرفت. با وجود اين، او كودكي باهوش و با استعداد بود كه از كودكي به موسيقي علاقه داشت.

والاس در دبيرستان اسقف لافلين مموريال تحصيل كرد اما قبل از اتمام تحصيلاتش را رها كرد. او شروع به خريد و فروش مواد مخدر براي تامين مخارج زندگي كرد و چندين سال را در زندان و بيرون از زندان گذراند. با اين حال، در اين مدت، او نيز شروع به دنبال كردن عشق خود به موسيقي كرد و با گروهي از دوستان كه خود را "برادران طلاي قديمي" مي ناميدند، شروع به فري استايلينگ كرد. براي خواندن بيوگرافي علي سورنا رپر معروف ايراني با ما همراه باشيد.

در سال 1992، والاس توسط شان "پاف بابا" كامبز، كه در آن زمان در Uptown Records كار مي كرد، كشف شد. كامبز تحت تأثير استعداد والاس قرار گرفت و او را با شركت ضبط جديد خود، Bad Boy Records قرارداد. والاس با نام The Notorious B.I.G اولين تك آهنگ خود را با نام "Party and Bullshit" منتشر كرد كه به يك موفقيت تبديل شد و او را به عنوان يك ستاره در حال ظهور در صحنه هيپ هاپ معرفي كرد.

در سال 1994، The Notorious B.I.G اولين آلبوم خود را با نام "Ready to Die" منتشر كرد كه يك كلاسيك فوري بود. تك آهنگ اصلي آلبوم، "Juicy" به يك موفقيت بزرگ تبديل شد و اكنون به عنوان يكي از بهترين آهنگ هاي هيپ هاپ در تمام دوران شناخته مي شود. اين آلبوم يك موفقيت انتقادي و تجاري بود و جايگاه والاس را به عنوان يكي از بزرگترين رپرهاي نسل خود تثبيت كرد.

موفقيت والاس بدون بحث و جدل نبود. او به خاطر اشعار زنده و اغلب خشونت آميزش شناخته مي شد، كه برخي از منتقدان معتقد بودند كه فرهنگ مواد مخدر و باندهاي تبهكاري رايج در محله او را جذاب مي كند. او همچنين چندين بار با قانون برخورد كرد، از جمله دستگيري به دليل نگهداري مواد مخدر، حمله و اتهامات اسلحه.

عليرغم اين مشكلات، والاس به ساخت موسيقي و انتشار آلبوم هاي موفق ادامه داد. در سال 1995، او "توطئه مافياي جونيور" را با همكاري زير دستانش، مافياي جوان، منتشر كرد. اين آلبوم داراي تك‌آهنگ‌هاي موفق «Get Money» و «Player's Anthem» بود و شهرت والاس را به‌عنوان استاد داستان‌گويي در هيپ‌هاپ تثبيت كرد.

در سال 1997، The Notorious B.I.G دومين آلبوم خود را با نام "زندگي پس از مرگ" منتشر كرد. اين آلبوم يكي ديگر از موفقيت هاي انتقادي و تجاري بود كه شامل تك آهنگ هاي موفقي مانند "Hypnotize" و "Mo Money Mo Problems" بود. با اين حال، تراژدي تنها چند هفته قبل از انتشار آلبوم زماني كه والاس در لس آنجلس در 9 مارس 1997 مورد اصابت گلوله قرار گرفت و كشته شد، رخ داد. قتل او تا به امروز حل نشده باقي مانده است و به يكي از بدنام ترين جنايات حل نشده در تاريخ موسيقي تبديل شده است.

با وجود عمر كوتاهش، The Notorious B.I.G تأثير عميقي بر دنياي هيپ هاپ و به طور كلي فرهنگ عامه داشت. صداي متمايز، توانايي داستان سرايي و كاريزماي او، او را به چهره اي محبوب در ميان طرفداران و همنوازان ديگر تبديل كرده است. او همچنين در اين ژانر پيشگام بود و به آغاز دوره جديدي از هيپ هاپ كمك كرد كه بر داستان سرايي و صداقت بيش از توليد پر زرق و برق و لاف زدن تاكيد داشت.

در سال‌هاي پس از مرگ او، ميراث The Notorious B.I.G تنها قوي‌تر شده است. موسيقي او همچنان مورد تجليل قرار مي گيرد و تأثير او را مي توان در آثار بي شماري از رپرهاي معاصر شنيد. او پس از مرگش وارد تالار مشاهير راك اند رول شد و زندگي و حرفه‌اش موضوع مستندها، كتاب‌ها و فيلم‌هاي متعددي بوده است.


برچسب: بيوگرافي، زندگي نامه، اخبار هنرمندان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۴:۲۱ توسط:MAHSHID موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :