HALE KHOB... HALE KHOB... .

HALE KHOB...

ناتالي پورتمن: بازيگر، فعال و الگوي با استعداد

ناتالي پورتمن، كه نام اصلي او نتا لي هرشلاگ است، يك هنرپيشه، كارگردان و فعال سينماي سرشناس است كه به دليل استعداد، تطبيق پذيري و فداكاري فوق العاده اش به حرفه اش شناخته شده است. پورتمن كه در 9 ژوئن 1981 در اورشليم، اسرائيل متولد شد، سفر به ستاره شدن چيزي كم از چشمگير نبود. ناتالي پورتمن از روزهاي اوليه اش به عنوان يك بازيگر كودك تا حرفه درخشانش به عنوان يك مجري برنده جوايز و تلاش هاي خستگي ناپذير او به عنوان يك فعال، تأثير قابل توجهي بر صنعت سرگرمي و فراتر از آن گذاشته است.


خانواده ناتالي پورتمن زماني كه او تنها سه سال داشت به ايالات متحده نقل مكان كردند و در لانگ آيلند نيويورك مستقر شدند. او استعداد اوليه خود را براي يادگيري نشان داد و از نظر آكادميك عالي شد، با حضور در دانشگاه معتبر هاروارد، جايي كه با مدرك ليسانس در روانشناسي فارغ التحصيل شد. پورتمن در طول دوران حضورش در هاروارد به طور همزمان حرفه بازيگري خود را دنبال كرد و در چندين فيلم ايفاي نقش كرد و براي بازي هايش تحسين منتقدان را به دست آورد. براي مشاهده ليلا ميلاني كيست؟ با ما همراه باشيد.

نقش موفقيت‌آميز پورتمن در سال 1994 اتفاق افتاد، زماني كه او براي بازي در فيلم تحسين‌شده لوك بسون «لئون: حرفه‌اي» به عنوان مدافع جوان، ماتيلدا، انتخاب شد. تصوير او از دختري جوان كه به دنبال انتقام قتل خانواده اش بود، شهرت گسترده اي را براي او به همراه داشت و او را به عنوان يك بازيگر با استعداد براي تماشا معرفي كرد. اجراي او عليرغم سن كمش به خاطر عمق، دامنه احساسي و بلوغش مورد تحسين قرار گرفت.

پورتمن پس از نقش آفريني خود، با مجموعه اي از فيلم هاي موفق به ايجاد موج در هاليوود ادامه داد. در سال 1999، او در "هرجا جز اينجا" در كنار سوزان ساراندون بازي كرد و اولين نامزدي گلدن گلوب خود را براي بازي خود به دست آورد. او با بازي در نقش ملكه آميدالا در سه گانه پيش درآمد «جنگ ستارگان» كه بين سال‌هاي 1999 تا 2005 منتشر شد، جايگاه خود را به عنوان يك بازيگر در فهرست A تثبيت كرد. بازي پورتمن از شخصيت نمادين، طرفدارانش را در سراسر جهان جذب كرد و او را به عنوان يك فرد قابل پرداخت به بانك معرفي كرد. بانوي پيشرو در صنعت

پورتمن علاوه بر موفقيت تجاري‌اش، براي بازي در فيلم‌هاي مستقل نيز مورد تحسين منتقدان قرار گرفت. بازي او به عنوان يك رقصنده جوان در فيلم «Closer» (2004) در كنار جوليا رابرتز، جود لاو و كلايو اوون، جايزه گلدن گلوب بهترين بازيگر نقش مكمل زن را براي او به ارمغان آورد. او همچنين براي بازي‌هايش در فيلم‌هاي «V for Vendetta» (2005)، «Black Swan» (2010) و «Jackie» (2016) نقدهاي مثبتي دريافت كرد. تعهد او به هنر خود و توانايي او در به تصوير كشيدن شخصيت هاي پيچيده با عمق و اصالت، جوايز و نامزدهاي متعددي را براي او به ارمغان آورده است، از جمله جايزه اسكار بهترين بازيگر زن براي بازي در "قوي سياه".

پورتمن نه تنها به خاطر استعداد بازيگري اش، بلكه به خاطر فعاليت هاي دفاعي و فعاليت هايش نيز شهرت دارد. او حامي سرسخت دلايل مختلف از جمله برابري جنسيتي، حقوق حيوانات و حفاظت از محيط زيست است. او از پلتفرم خود براي افزايش آگاهي در مورد مسائل مهم اجتماعي استفاده كرده و فعالانه در كمپين ها و ابتكارات براي ايجاد تغييرات مثبت شركت كرده است. در سال 2018، او با جايزه Genesis مفتخر شد كه به افرادي كه در زمينه‌هاي خود به برتري دست يافته‌اند و وقف ترويج ارزش‌هاي يهودي و بهبود بشريت هستند، قدرداني مي‌كند.

پورتمن علاوه بر كارهاي دفاعي، به فيلمسازي نيز پرداخته است. او اولين كارگرداني خود را با فيلم تحسين شده «داستان عشق و تاريكي» (2015) انجام داد، كه نويسندگي و بازي در آن را نيز به عهده داشت. اين فيلم كه بر اساس خاطرات نويسنده اسرائيلي آموس اوز ساخته شده است، پورتمن را به خاطر مهارت هاي كارگرداني اش مورد تحسين قرار داد. و توانايي داستان سرايي، موقعيت او را به عنوان يك استعداد چندوجهي در صنعت سرگرمي بيشتر تقويت مي كند.


برچسب: بيوگرافي، زندگي نامه، اخبار هنرمندان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۴:۵۱ توسط:MAHSHID موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :