HALE KHOB... HALE KHOB... .

HALE KHOB...

NFT ها: چيستند، چگونه كار مي كنند، چگونه روي توكن هاي غير قابل تعويض سرمايه گذاري كنيم

همه به دنبال آنها هستند، همه آنها را مي خواهند، اما NFTها واقعاً چه هستند: بياييد به جنبه هاي نظري، فني و قانوني توكن هاي غيرقابل تعويض، ارتباط آنها با فناوري بلاك چين و كاربرد آنها در بازار هنر بپردازيم.

توكن قابل تعويض (NFT)، گواهينامه‌هاي «مالك» در آثار ديجيتال: اين ابزارها موفقيت زيادي دارند، بنابراين مطالعه دقيق ويژگي‌هاي آنها جالب است تا بفهميم كساني كه يك NFT مي‌خرند واقعاً چه چيزي مي‌خرند و پس از آن چه مي‌توانند با آن «نشانه» انجام دهيد.
و اين مطالعه عميق هم از نظر حقوقي و هم از نظر فني ضروري است و به ما امكان مي دهد شكنندگي سيستم را درك كنيم. اگر به طور دقيق بررسي كنيم كه NFT چيست و در واقع چه چيزي در بلاك چين ثبت مي شود، متوجه مي شويم كه مقدار بسيار كمي از "قرارداد" خريد در اين دفتر كل توزيع شده وجود دارد و تمام داده هاي ديگر (خود كار، شرايط آن خريد و حقوق "مالك") در واقع خارج از ثبت است، با مشكلات شديد حفاظت و دسترسي به داده ها در طول زمان.

همچنين مي‌دانيم كه NFT‌ها تنها به فناوري بلاك چين وابسته نيستند، بلكه به راه‌حل‌هاي ديگري (مانند فرآيند هش كردن) نيز وابسته هستند كه ممكن است در طول زمان منسوخ شوند (افزايش مستمر در قدرت محاسباتي در واقع مي‌تواند امكان «شكستن» برخي از اين موارد را فراهم كند. الگوريتم‌ها، بنابراين مرجع منحصر به فرد NFT را غيرقابل اعتماد مي‌كند).
از نقطه نظر حقوقي، متوجه مي‌شويم كه ارزش (منحصر به فرد) NFT واقعاً به فناوري بلاك چين بستگي ندارد، بلكه بر اعتماد بين فروشنده و خريدار است، با اعتماد اولي به اينكه دومي نمي‌فروشد يا پناه مي‌برد. قبلاً دقيقاً همان كار را بارها و بارها فروخته‌ايم، و آن NFT (شايد ميليون‌ها دلار پرداخت شده) را به يك ارزش ناچيز كاهش داده‌ايم (زيرا اگر يك NFT برابر با ديگري وجود نداشته باشد، مي‌تواند تعداد نامتناهي بسيار مشابه وجود داشته باشد. آنها و همه با هدف انتقال "مالكيت" همان اثر).


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۵:۵۸ توسط:MAHSHID موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :