HALE KHOB... HALE KHOB... .

HALE KHOB...

بيوگرافي جنيفر آنيستون

جنيفر آنيستون بازيگر، تهيه كننده و تاجر سرشناس آمريكايي است. او بيشتر براي بازي در نقش ريچل گرين در مجموعه تلويزيوني محبوب «دوستان» شناخته مي شود. استعداد و سختكوشي او در طول زندگي حرفه‌اي‌اش جوايز متعددي را براي او به ارمغان آورده است، از جمله جايزه امي، جايزه گلدن گلوب، و جايزه انجمن بازيگران نمايشگر.

جنيفر جوآنا آنيستون در 11 فوريه 1969 در شرمن اوكس كاليفرنيا به دنيا آمد. والدين او، جان آنيستون و نانسي داو، هر دو بازيگر بودند. پدرش يوناني تبار بود، در حالي كه مادرش اصالتا انگليسي، ايرلندي و اسكاتلندي داشت. جنيفر بيشتر دوران كودكي خود را در شهر نيويورك گذراند، جايي كه پدرش در سريال "عشق زندگي" كار مي كرد. براي مطالعه بيوگرافي يسنا ميرطهماسب يا ما همراه باشيد.

جنيفر در دبيرستان موسيقي و هنر و هنرهاي نمايشي Fiorello H. LaGuardia در شهر نيويورك تحصيل كرد و در آنجا اشتياق خود را به بازيگري كشف كرد. پس از فارغ التحصيلي، او روياي خود را براي بازيگر شدن دنبال كرد و به عنوان پيشخدمت كار كرد تا در حين تست بازيگري نقش هاي خود را تامين كند.

در سال 1994، جنيفر نقش ريچل گرين را در سريال تلويزيوني موفق "دوستان" دريافت كرد. اين نمايش به يك پديده فرهنگي تبديل شد و جنيفر را به يك نام آشنا تبديل كرد. او براي بازي خود در نقش راشل تحسين منتقدان را دريافت كرد و اين نمايش جوايز و نامزدي بسياري را براي او به ارمغان آورد. «دوستان» ده فصل پخش شد و جنيفر به يكي از پردرآمدترين بازيگران زن تلويزيون تبديل شد.

پس از پايان فيلم «دوستان»، جنيفر روي حرفه سينمايي خود تمركز كرد. او در چندين فيلم موفق از جمله «مارلي و من»، «شكستگي» و «رئيس‌هاي وحشتناك» بازي كرد. بازي او در اين فيلم ها تحسين منتقدان را به همراه داشت و موقعيت او را به عنوان يك بازيگر برجسته در هاليوود تثبيت كرد.

جنيفر علاوه بر حرفه بازيگري، به تهيه كنندگي نيز روي آورده است. او شركت توليد اكو فيلمز را در سال 2008 تأسيس كرد كه چندين فيلم و سريال تلويزيوني موفق از جمله «سوئيچ» و «دامپلين» را توليد كرده است.

جنيفر همچنين در طول زندگي حرفه اي خود در سازمان هاي خيريه مختلف شركت داشته است. او از حاميان ديرينه بيمارستان تحقيقاتي كودكان سنت جود بوده است و همچنين با سازماني Stand Up to Cancer و Friends of El Faro كه به كودكان فقير مكزيك كمك مي كند، كار كرده است.

زندگي شخصي جنيفر نيز در طول زندگي حرفه اي او موضوع مورد توجه رسانه ها بوده است. او در سال 2000 با بازيگر همكار برد پيت ازدواج كرد و اين زوج به يكي از جذاب ترين زوج هاي قدرتمند هاليوود تبديل شدند. با اين حال، ازدواج آنها در سال 2005 به پايان رسيد و جنيفر درخواست طلاق داد. او بعداً در سال 2015 با بازيگر جاستين تروكس ازدواج كرد، اما اين زوج در سال 2018 جدايي خود را اعلام كردند.

جنيفر عليرغم فراز و نشيب هاي زندگي شخصي اش، همچنان بر حرفه و كارهاي بشردوستانه اش متمركز بوده است. استعداد و سخت كوشي او باعث شده است كه او مورد احترام و تحسين همكارانش در صنعت سرگرمي قرار گيرد و او به الگويي براي بازيگران و تاجران مشتاق تبديل شده است.

در خاتمه، جنيفر آنيستون يك بازيگر، تهيه كننده و نيكوكار با استعداد است كه تأثير قابل توجهي بر صنعت سرگرمي گذاشته است. بازي او در نقش راشل گرين در «دوستان» او را به شهرت رساند و فعاليت سينمايي موفق او موقعيت او را به عنوان يك هنرپيشه پيشرو در هاليوود تثبيت كرد. فداكاري او در امور خيريه نيز او را به يك چهره عمومي محبوب تبديل كرده است. جنيفر عليرغم چالش‌هايي كه در زندگي شخصي‌اش با آن روبه‌رو بوده است، يك الگوي انعطاف‌پذير و الهام‌بخش براي زنان در همه جا باقي مانده است.


برچسب: بيوگرافي، زندگي نامه، اخبار هنرمندان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۷:۴۹ توسط:MAHSHID موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :