HALE KHOB... HALE KHOB... .

HALE KHOB...

بيوگرافي كامل ريتا هايورث

ريتا هيورث يكي از نمادين ترين و محبوب ترين بازيگران زن عصر طلايي هاليوود بود. مارگاريتا كارمن كانسينو در 17 اكتبر 1918 در بروكلين نيويورك به دنيا آمد و دختر رقصنده اسپانيايي ادواردو كانسينو و همسر آمريكايي او ولگا هايورث بود. پدر و مادر هايورث هر دو مجري بودند و او در سن جواني به صحنه معرفي شد و اولين رقصنده حرفه اي خود را در كلوپ شبانه پدرش در زماني كه تنها شش سال داشت انجام داد.

پدر و مادر هايورث زماني كه او جوان بود طلاق گرفتند و پدرش او را در اوايل دهه 1930 به هاليوود برد تا تلاش كند يك حرفه سينمايي را آغاز كند. او شروع به حضور در نقش هاي كوچك در فيلم هايي مانند "دوزخ دانته" (1935) و "زير ماه پامپاس" (1935) كرد. با اين حال، تا زماني كه او در موزيكال «هتل قصر» (1932) نقشي را ايفا كرد، كارش شروع به اوج گرفت.

در سال 1935، هايورث قراردادي با كلمبيا پيكچرز امضا كرد و نام خود را به ريتا هيورث تغيير داد. او شروع به ظاهر شدن در نقش‌هاي برجسته‌تر كرد و اغلب نقش‌هاي عاشقانه عجيب و غريب را بازي مي‌كرد. او به سرعت به عنوان يكي از زيباترين و با استعدادترين بازيگران زن هاليوود به شهرت رسيد.

نقش برجسته هايورث در فيلم «گيلدا» (1946) بود كه در آن نقش همسر اغواگر و مرموز يك صاحب كازينو را بازي كرد. اين فيلم موفقيت بزرگي بود و موقعيت هايورث را به عنوان نماد هاليوود تثبيت كرد. او به خاطر زيبايي خيره كننده، كمد لباس پر زرق و برق و استايل ظريفش شناخته شد و اغلب از او به عنوان "الهه عشق" ياد مي شود. براي مطالعه زندگي نامه مهتاب نصير پور با ما همراه باشيد.

در طول دهه‌هاي 1940 و 1950، هايورث در مجموعه‌اي از فيلم‌هاي موفق بازي كرد، از جمله «بانوي شانگهاي» (1947)، «دختر پوشش» (1944)، و «سالومه» (1953). او به دليل استعدادش به عنوان يك رقصنده شناخته شده بود و اغلب اعداد موسيقايي استادانه اي را در فيلم هايش اجرا مي كرد. او همچنين يك بازيگر ماهر بود كه مي‌توانست در نقش‌هاي دراماتيك بازي‌هاي ظريفي ارائه دهد.

زندگي شخصي هايورث عليرغم موفقيت او روي پرده، اغلب پرآشوب بود. او پنج بار با مرداني از جمله كارگردان اورسون ولز و خواننده ديك هيمز ازدواج كرد. ازدواج سوم او، با شاهزاده علي خان، او را به يك شاهزاده خانم واقعي تبديل كرد و توجه او را بيشتر كرد و مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

حرفه هايورث در اواخر دهه 1950 شروع به افول كرد، تا حدي به دليل مبارزه او با اعتياد به الكل و مشكلات شخصي. او در طول دهه‌هاي 1960 و 1970 به بازي در فيلم‌ها ادامه داد، اما نقش‌هاي او كمتر برجسته بود و سلامتي‌اش شروع به آسيب ديد. او در دهه 1980 به بيماري آلزايمر مبتلا شد و در 14 مي 1987 در سن 68 سالگي درگذشت.

عليرغم چالش هايي كه در زندگي شخصي خود با آن روبرو بود، ريتا هيورث نماد محبوب عصر طلايي هاليوود است. زيبايي، استعداد و زرق و برق او همچنان الهام‌بخش نسل‌هاي طرفداران است و ميراث او از طريق فيلم‌هاي او و جايگاه ماندگار او به عنوان يك اسطوره هاليوود باقي مي‌ماند.


برچسب: بيوگرافي، زندگي نامه، اخبار هنرمندان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۵:۴۵ توسط:MAHSHID موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :