HALE KHOB... HALE KHOB... .

HALE KHOB...

مورات بوز خواننده، ترانه سرا و آهنگساز ترك.

او در زونگولدك در ناحيه ارگلي به دنيا آمد. تحصيلات ابتدايي را در اينجا به پايان رساند و سپس به استانبول نقل مكان كرد. او در سال 1999 به عنوان دانشجوي بورسيه وارد بخش آواز جاز در دانشگاه بيلگي شد. او در سال 2003 تحصيلات خود را در گروه علوم بنيادي كنسرواتوار دولتي موسيقي تركيه در دانشگاه فني استانبول ادامه داد. او در همان سال‌ها در آلبوم‌ها و كنسرت‌هاي خود آواز خوانندگان زيادي به‌ويژه تاركان را به صدا درآورد.


مورات بوز در سال 2006 با اولين تك آهنگ خود به نام "Aski Bulamam Ben" به موفقيت دست يافت. سپس اولين آلبوم استوديويي خود را در سال 2007 به نام "حداكثر" ساخت. او در همان سال در جوايز موسيقي Kral TV، Altin Kelebek و Istanbul FM Golden Awards به عنوان "بهترين خواننده جديد" برنده شد. در سال 2008 اولين EP او به نام "Uçurum" منتشر شد. يك سال بعد دومين آلبوم استوديويي او به نام Sans منتشر شد. در اين آلبوم كليپ هايي براي ترانه هاي «پارا يوك»، «ازلديم»، «هر سي ياك»، «سالانا سالانا»، «گومبور گومبور» و «بورالاردان گيدريم» ضبط شده است. او در نسخه كليپ آهنگ «ايكي مدني انسان» به اجراي دونوازي با سونر ساريك آبادايي پرداخت. در مارس 2010 دومين تك آهنگ او به نام "Hayat Sana Güzel" منتشر شد.

براي خواندن بيوگرافي هاي خواننده هاي مختلف اينجا كليك كنيد.


در 12 آوريل 2011 كليپ اين آهنگ در سومين آلبوم استوديويي او به نام Asklarim Büyük Benden با همين نام منتشر شد. و در 9 مي 2011 آلبوم منتشر شد. كليپ هايي براي آهنگ هاي "Hayat Öpücügü"، "Geri Dönüs Olsa"، "Kalamam Arkadas"، "Bulmaca" و "Soyadimsin" در آلبوم ضبط شده است. دو آهنگ «Geri Dönüs Olsa» و «Kalamam Arkadas» در صدر اين فهرست قرار گرفتند. بوز سپس اولين آلبوم ريميكس خود را به نام "DanceMix" كه از محبوب ترين آهنگ هاي او تشكيل شده بود آماده كرد. اولين كليپ اين آلبوم براي نسخه ريميكس آهنگ "Özledim" و كليپ دوم براي "Geri Dönüs Olsa" فيلمبرداري شده است.


مورات بوز مي تواند پيانو، ويولن و فلوت ني بنوازد و در كنار حرفه موسيقي خود به عنوان چهره تبليغاتي شركت هاي مختلف ظاهر شده است. او همچنين در نقش اصلي فيلمي به نام «هادي ان‌شاءالله» بازي كرد كه در تاريخ 28 نوامبر 2014 با الهام از كتاب پوكا به نام Küçük Aptalin Büyük Dünyasi به سينماها آمد. او دوباره در نقش اول فيلم برادر من (2016) ايفاي نقش كرد كه در ژانويه 2016 به سينماها مي آيد. او در برنامه تلويزيوني "O Ses Türkiye" كه از سال 2011 پخش مي شود، عضو هيئت داوران است. هيئت داوران در جلسه اول مسابقه برنده شد. او دو جايزه Altin Kelebek و دو جايزه Kral TV Video Music Awards دارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۶:۳۰ توسط:MAHSHID موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :